3 черв. 2011 р.

ТРЕНІНГОВІ ПРОГРАМИ ПСП II


Програмою сприяння Парламенту (ПСП II) розроблено низку тренінгових програм, що проводяться фахівцями ПСП II та представниками неурядових організацій з різних регіонів України, які пройшли відповідне навчання. Ці тренінгові програми покликані підвищити спроможність і роль громадянського суспільства та органів місцевої влади в законотворчому процесі та в процесі реалізації державної політики.

Тренінгові програми включають 4 тренінги:

1. ДОСТУП ГРОМАДСЬКОСТІ ДО ЗАКОНОТВОРЧОГО ПРОЦЕСУ
2. ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ЗАХОДИ, ПОВ’ЯЗАНІ З РЕАЛІЗАЦІЄЮ ЗАКОНУ УКРАЇНИ
«ПРО ДОСТУП ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ»
3. ІНТЕГРУВАННЯ ПРИНЦИПУ РІВНИХ ПРАВ ТА МОЖЛИВОСТЕЙ ЖІНОК І ЧОЛОВІКІВ В ПРОГРАМАХ МІСЦЕВОГО РОЗВИТКУ
4. ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ МЕТОДИК РОЗРОБКИ ТА АНАЛІЗУ ЗАКОНОПРОЕКТІВ

Якщо Ви зацікавлені в організації тренінгу в вашій громаді, будь ласка, звертайтеся:
Леся Нечипоренко, координатор з проведення заходів ПСП ІІ
Програма сприяння Парламенту ІІ
Київ, 01010, вул. Івана Мазепи, 6-В
Номер телефону офісу +38 044 254 55 65; +38 050 356 20 99
факс: +38 044 278 2136, e-mail: nechyporenko@iupdp.org

1. ДОСТУП ГРОМАДСЬКОСТІ ДО ЗАКОНОТВОРЧОГО ПРОЦЕСУ
Програма сприяння Парламенту, сприяючи розширенню знань громадськості про законотворчий процес та ефективні механізми залучення до нього, в період з березня по жовтень 2009 року провела серію регіональних тренінгів для представників громадських організацій на тему: «Доступ громадськості до законотворчого процесу».
Тренінг передбачає зокрема, теоретичне висвітлення та закріплення шляхом вирішення практичних завдань таких питань, як:
- Процес законотворення (стадії законотворчого процесу та порядок проходження законопроекту у Верховній Раді);
- Нормативна база, яка регулює діяльність ГО та забезпечує їхню участь у прийнятті рішень;
- Участь громадськості у виконанні контрольної функції Верховної Ради;
- Структура Верховної Ради;
- Джерела отримання інформації про Верховну Раду і законотворчий процес.

З метою інституціоналізації тренінгу ПСП ІІ у грудні 2009 та у грудні 2010 року провела тренінг для майбутніх тренерів (ТОТ) на тему: «Доступ громадськості до законотворчого процесу» з числа зацікавлених представників громадських організацій, які пройшли відповідне анкетування.
Такий тренінг має на меті підготувати групу тренерів для подальшого самостійного проведення тренінгу на зазначену тематику для зацікавленої аудиторії в різних регіонах України. Так, участь у тренінгу для тренерів взяли 47 представники громадського сектору з різних регіонів України.

В подальшому, учасники ТОТ на розвиток своїх тренерських здібностей, знань та навичок, отриманих під час тренінгу для тренерів, а також з метою залучення громадськості до процесу прийняття рішень на законодавчому рівні, проявляли власні ініціативи в організації та проведенні регіональних тренінгів на тему «Доступ громадськості до законотворчого процесу», які підтримуються ПСП ІІ.
Зокрема, учасники ТОТ вже мали досвід успішного проведення тренінгів у Сімферополі, Одесі, Вінниці, Івано-Франківську, Дніпропетровську, Кривому Розі, Маріуполі та інших містах.

2. ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ЗАХОДИ, ПОВ’ЯЗАНІ З РЕАЛІЗАЦІЄЮ ЗАКОНУ УКРАЇНИ “ПРО ДОСТУП ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ”
Програма сприяння Парламенту ІІ в рамках своєї діяльності щодо підвищення рівня поінформованості громадян стосовно питань державної політики, ефективності залучення громадськості до процесу прийняття рішень, використання сучасних інструментів та технологій комунікації з громадськістю проводить тренінги з сучасних комунікативних технологій для представників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, відповідальних за зв’язки з громадськістю.
Такий тренінг складається з 8 модулів:
1. Вступ. Як нові медіа змінюють комунікаційний ландшафт;
2. Блоґи та мікроблоґи;
3. Соціальні мережі: чим вони можуть бути корисні? Як вони можуть бути небезпечними?
4. Пошук даних онлайн. Візуалізація даних;
5. Вивчення громадської думки онлайн. Залучення громадян;
6. Кризові комунікації та нові медіа;
7. Як урядові установи використовують нові медіа та соціальні мережі: нормативні документи та політика іноземних урядів;
8. Підсумки
Крім того, ПСП ІІ завершила другий етап навчання державних службовців через дистанційний модуль, розглянувши основні принципи та механізми функціонального використання нових медіа в роботі органів державної влади.
Такі навчання можуть бути поширені також на слухачів НАДУ. До того ж, розроблений формат курсу може бути інституціалізований в рамках навчальних дисциплін Академії.

У зв’язку з прийняттям Закону України «Про доступ до публічної інформації» ПСП ІІ також планує долучитись до розробки відповідної нормативно-правової бази, спрямованої на ефективну реалізацію цього закону, підготовки інструкцій як для державних службовців щодо застосування норм закону, так і для інститутів громадянського суспільства, а також організувати цикл навчальних програм, зокрема, в регіонах України. Враховуючи відповідний напрямок НАДУ у навчанні державних службовців, такі заходи могли б бути впровадженні, в тому числі, спільно із Академією.

3. ІНТЕГРУВАННЯ ПРИНЦИПУ РІВНИХ ПРАВ ТА МОЖЛИВОСТЕЙ ЖІНОК І ЧОЛОВІКІВ У ПРОГРАМАХ МІСЦЕВОГО РОЗВИТКУ
Зазвичай,місцеві програми розвитку формуються, виходячи з національних програм, без урахування місцевих проблем, а лише на формальне виконання тексту, виписаного для всієї країни. Це призводить до того, що дуже часто місцеві програми просто дублюють положення національних навіть тоді, коли, в силу різних обставин, таке дублювання просто неможливе.
Якщо до цього ще додати проблему обмеженого чи відсутнього фінансування, то виконання таких програм перетворюється на дещо дуже сумнівне.
Відповідальність за таку ситуацію не можна покладати тільки на місцеві органи влади. При складанні загальнодержавних програм важливо передбачати положення, які б виправдовували відхилення від положень центральної програми та в майбутньому убезпечували місцеві органи влади від звинувачень у порушеннях з боку фіскальних органів та прокуратури.
Водночас, в силу великої завантаженості та відсутності необхідних знань і навичок, працівники і працівниці місцевих органів влади не мають можливості формувати програми, які б справді відповідали місцевим потребам та вирішували нагальні проблеми.
Тренінги «Реалізація принципу рівних прав та можливостей жінок і чоловіків в програмах місцевого розвитку» мають на меті подолати розрив, що існує, та допомогти при складанні подібних місцевих програм.
Пропонується також схема, слідування якій може допомогти краще організувати сам процес розробки програми.
За приклад взяті положення Програми утвердження ґендерної рівності.

4. ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ МЕТОДИК РОЗРОБКИ ТА АНАЛІЗУ ЗАКОНОПРОЕКТІВ
Програма сприяння Парламенту ІІ у співпраці з міжнародним консорціумом права і розвитку (ICLAD), сприяючи розширенню знань про сучасні методики розробки та аналізу законопроектів, розробила для фахівців-членів робочих груп з розробки законопроектів, викладачів вищих навчальних закладів та експертів-представників громадянського суспільства тренінг, що передбачає зокрема, теоретичне висвітлення та закріплення шляхом вирішення практичних завдань таких питань, як:
• Роль права як соціального регулятора; вплив права і закону на поведінку людей;
• Роль права у стимулюванні бажаної поведінки осіб та уповноважених органів
• Роль закону у соціальних змінах
• Вимоги до законопроектів: формальні і змістовні
• Підходи до розробки законопроектів
• Причини неякісного законодавства
• Вимоги до аналітичного звіту та супроводжувальних документів до законопроекту
«Серцевиною» тренінгу є використання методології, зорієнтованої на проблему (Problem-Solving Methodology), що складається з 4 етапів (кроків)
Крок 1: Виявлення суспільної проблеми і моделей поведінки, що складають цю проблему –
• Визначення характеру і масштабу проблеми; формулювання проблеми.
• Поведінкові аспекти проблеми
• Перетворення широкого формулювання проблеми на складові (задля реальних законодавчих змін)
• Виявлення потреби в новому законі чи у внесенні змін до чинних законів
• Виявлення «гравців» (ролевиконавців), чия поведінка створює проблему
• Детальний опис проблемної поведінки кожного з ролевиконавців
Крок 2. Роз’яснення причин проблемної поведінки кожного з ролевиконавців відповідно до категорій ROCCIPI
Крок 3. Розробка рішення, спрямованого на зміну проблемної поведінки.
• Генерування альтернативних рішень
• Аналіз альтернатив та вибір рішення, спрямованого на зміну проблемної поведінки
• Перевірка обраного рішення
• Розробка законодавчої пропозиції, включаючи супровідні документи
• Перевірка на RIS-D-FRETT
Крок 4. Моніторинг та оцінка успіху рішень.
• Уникнення типових помилок
• Чи вирішує законопроект соціальну проблему?

Немає коментарів:

Дописати коментар